Voor iedereen die door passie wordt beheerst en steeds weer erdoor wordt uitgedaagd. Voor iedereen die geen millimeter of milliseconde wil weggeven: De BMW M RR is de voor de racesport gehomologeerde superbike. Deze is in de windtunnel geperfectioneerd en op het circuit verder ontwikkeld. De aerodynamische optimalisaties en het gebruik van carbon verhogen de topsnelheid aanzienlijk tot 314 km/h. Motor en onderstel zijn onveranderd krachtig en direct. De M RR staat tot in detail voor absolute performance en exclusiviteit.
Echt typisch M. #NeverStopChallenging.
RIJDEN ALS IN DE SLIPSTREAM
De geoptimaliseerde carbon voor- en zijpanelen verbeteren de prestaties en verhogen de topsnelheid met 8 km/u. Dankzij de vernieuwde aerodynamica wordt de rijder ontlast, doordat de neerwaartse winddruk afneemt, wat resulteert in langdurig, snel en gefocust rijden. De opnieuw ontworpen carbon M-winglets zorgen voor een toename van de voorwiel-aandruk van maar liefst 6,3 kg, zelfs in bochten. Bij een snelheid van 300 km/u levert dit 22,6 kg downforce op, wat zorgt voor meer vertrouwen bij grotere hellingshoeken en hogere bochtensnelheden.
VAN DE WIND PROFITEREN.
In samenwerking met de experts van BMW Motorsport zijn de M Brake Ducts en de optionele M Aero Wheel Covers ontwikkeld. De M Brake Ducts zijn naadloos geïntegreerd in de nieuwe voorwielspatschermen, die zijn geoptimaliseerd voor een verbeterde luchtstroom rond de vorkstangen en remklauwen. Deze M Brake Ducts, voor het eerst toegepast op een standaardmotor, zorgen voor een lagere temperatuur van de remklauwen. Daarnaast verminderen de carbon M Aero Wheel Covers de turbulentie rond het voorwiel en leveren ze hun maximale effect op lange rechte stukken bij snelheden vanaf 250 km/u.
MILIMETERS BESLISSEN.
De motor van de M RR met een maximaal toerental van 15.100 omw/min heeft zich in de WSBK bewezen. Een prestatieniveau waarbij millimeterwerk onontbeerlijk is: Volledig CNC-bewerkte inlaatkanalen, lichte 2-rings-smeedzuigers met geoptimaliseerde zuigerveren voor een duidelijk lager olieverbruik, smalle en lichte sleeptuimelaars, titanium kleppen, geoptimaliseerde nokkenassen en in vergelijking met de S 1000 RR 340 g lichtere titanium drijfstangen van Pankl voor minder wrijving zijn slechts enkele van de highlights. Daarbij komen de BMW ShiftCam technologie voor variatie van kleptiming en kleplichthoogte en een aanzuigsysteem met kortere aanzuigtrechters voor een geoptimaliseerde ladingswisseling bij hoge toerentallen. En voor de perfecte start naar de overwinning werkt de antihopping-koppeling zonder zelfversterking.
TWEE UITVOERINGEN: ÉÉN DOEL: PURE PERFORMANCE.
De M RR is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: de basisvariant en de M RR met het M Competition-pakket. Beide versies zijn ontworpen met één helder doel voor ogen: winnen. Zowel de basisvariant als de M RR met M Competition-pakket belichamen compromisloze toewijding en pure prestatiedrang, waarbij prestaties en competitie centraal staan.
Topprestaties – ook een kwestie van instelling
Met het eigen potentieel tot op de milliseconde te kunnen scoren, is wat echte winnaars onderscheidt: De Launch Control van de M RR ondersteunt de perfecte start van de race en de Pit-Lane-Limiter weet wanneer de prestaties moeten worden beteugeld. De schakelassistent Pro zorgt bij elke schakeling voor snel schakelen zonder koppelingsbediening. Voor het racen kan het schakelschema gemakkelijk worden omgekeerd. Bovendien zijn er in totaal 7 rijmodi, twee instelbare gaskarakteristieken en een drievoudige instelbaarheid van het motorsleepmoment voor een optimale aanpassing aan de betreffende track. Alles perfect afleesbaar op het 6,5" TFT-display.