Voor iedereen die door passie wordt beheerst en steeds weer erdoor wordt uitgedaagd. Voor iedereen die geen millimeter of milliseconde wil weggeven: De BMW M RR is de voor de racesport gehomologeerde superbike. Deze is in de windtunnel geperfectioneerd en op het circuit verder ontwikkeld. De aerodynamische optimalisaties en het gebruik van carbon verhogen de topsnelheid aanzienlijk tot 314 km/h. Motor en onderstel zijn onveranderd krachtig en direct. De M RR staat tot in detail voor absolute performance en exclusiviteit.

Echt typisch M. #NeverStopChallenging.

Gelaagde media motorrad vet2

RIJDEN ALS IN DE SLIPSTREAM

De geoptimaliseerde voor- en zijbekleding van carbon zorgt voor meer performance en een verhoging van de eindsnelheid met 8 km/h. Bovendien ontlast de nieuwe aerodynamica de berijder door de neerwaartse druk van de wind te verminderen: voor langdurig, snel, gefocust rijden. De nieuw vormgegeven M winglets van carbon daarentegen verhogen de aandrukkracht van het voorwiel met maar liefst 6,3 kg – ook in overhelhoeken. En zorgen voor 22,6 kg downforce bij 300 km/h: voor meer vertrouwen in grotere overhelhoeken en hogere snelheden in bochten.

M 1000 RR

VAN DE WIND PROFITEREN.

In samenwerking met de experts van BMW Motorsport zijn de M Brake Ducts en de optionele M Aero Wheel Covers ontstaan. De M Brake Ducts zijn rechtstreeks in de nieuwe voorwielspatschermen geïntegreerd, die op hun beurt voor een verbeterde omstroming van de vorkstangen en de remklauwen zijn geoptimaliseerd. De voor het eerst bij een standaardmotor gebruikte M Brake Ducts verlagen de temperatuur van de remklauwen. De eveneens van carbon vervaardigde M Aero Wheel Covers verminderen de wervelingen in het voorwiel en ontplooien hun volledige potentieel op lange rechte stukken bij snelheden vanaf 250 km/h.

DI21_000021356
DI21_000021361
DI21_000021358
DI21_000021353

MILIMETERS BESLISSEN.

De motor van de M RR met een maximaal toerental van 15.100 omw/min heeft zich in de WSBK bewezen. Een prestatieniveau waarbij millimeterwerk onontbeerlijk is: Volledig CNC-bewerkte inlaatkanalen, lichte 2-rings-smeedzuigers met geoptimaliseerde zuigerveren voor een duidelijk lager olieverbruik, smalle en lichte sleeptuimelaars, titanium kleppen, geoptimaliseerde nokkenassen en in vergelijking met de S 1000 RR 340 g lichtere titanium drijfstangen van Pankl voor minder wrijving zijn slechts enkele van de highlights. Daarbij komen de BMW ShiftCam technologie voor variatie van kleptiming en kleplichthoogte en een aanzuigsysteem met kortere aanzuigtrechters voor een geoptimaliseerde ladingswisseling bij hoge toerentallen. En voor de perfecte start naar de overwinning werkt de antihopping-koppeling zonder zelfversterking.

Topprestaties – ook een kwestie van instelling

Met het eigen potentieel tot op de milliseconde te kunnen scoren, is wat echte winnaars onderscheidt: De Launch Control van de M RR ondersteunt de perfecte start van de race en de Pit-Lane-Limiter weet wanneer de prestaties moeten worden beteugeld. De schakelassistent Pro zorgt bij elke schakeling voor snel schakelen zonder koppelingsbediening. Voor het racen kan het schakelschema gemakkelijk worden omgekeerd. Bovendien zijn er in totaal 7 rijmodi, twee instelbare gaskarakteristieken en een drievoudige instelbaarheid van het motorsleepmoment voor een optimale aanpassing aan de betreffende track. Alles perfect afleesbaar op het 6,5" TFT-display.