Brengt je tot je grenzen: de M 1000 R. Kortweg M R. Superbike ontmoet Dynamic Roadster. Hun genen: afkomstig uit de M racesportsmederij en de racetrack. Verbluffende 210 pk met 280 km/u topspeed onder jouw controle – op de provinciale weg of op de racetrack. Hij is echt vergevingsgezind, maar vindt stilstand onverdraaglijk. Maximale performance: een must. Jouw taak: overtref jezelf – domineer de weg. De M kleuren signaleren dat onmiskenbaar. Onmiskenbaar: het geluid van de M R viercilinder. Hoor je de roep? Start de motor! #NeverStopChallenging

Gelaagde media 4

M IN PERFECTIE: DE WINGLETS.

Perfectie schuilt in de details. De M Winglets genereren aerodynamische aandrijfkrachten om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest. Bij een snelheid van 220 km/u neemt daardoor de voorwielbelasting met 11 kg toe. Jouw winst: maximale rijstabiliteit, geringere neiging tot wheelies plus later afremmen en eerder accelereren in bochten.

M 1000 R

M EXPERIENCE: DE ELEKTRONICA.

Pure M Experience: het 6,5 inch TFT-display begroet je met M animatie van het optrekken in de exclusieve kring van de high-performance bestuurders. Een van de vier schermvarianten verschijnt dankzij de geheugenfunctie automatisch na het starten. M like geoptimaliseerd voor het racecircuit: dankzij de nieuwe schakelflits knippert de gehele toerenteller zodra je het ingestelde toerental bereikt.

DI22_000104283
DI22_000104284
DI22_000104282
DI22_000104289

M DOMINANTIE: DE MOTOR.

Superbike motor geperfectioneerd voor een Hyper Roadster: De viercilindermotor uit de RR met BMW ShiftCam-technologie katapulteert je van 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden. Met een maximaal toerental van 14.600 omw/m is de M R duidelijk onze sterkste roadster. Vanaf 10.000 omw/min voel je op die manier meer koppel en acceleratie. In de overbrenging zet de M R in vergelijking met de RR een tandje bij: 47 in plaats van 46 tanden in de secundaire overbrenging en een kortere overbrenging in de 4e, 5e en 6e versnelling – voor prestatiegericht rijden op provinciale wegen. De schakelassistent Pro maakt daarbij snel hoger- en terugschakelen mogelijk. De rijke sound uit de titanium einddemper onderstreept dat op indrukwekkende wijze.

M RIJGEVOEL: HET ONDERSTEL.

Duidelijke feedback en adembenemende nauwkeurigheid: het onderstel met standaard DDC en volledig instelbare veerelementen, instelbare stuurdemper en overgefreesde stuurklem. Voor de M R werd het door de RR afgestemd op de eisen van een Dynamic Roadster. Een nieuwe ergonomie en een nieuw stuur zorgen voor een voorwaarts gerichte zitpositie.